Obnova akumulatorjev
Splošno o svinčevih akumulatorjih
V BSI servisu smo specializirani za obnovo in popravila svinčevih akumulatorjev za viličarje, delovne stroje, brezprekinitvena napajanja in solarne sisteme.
Tipi svinčevih akumulatorjev se v grobem razlikujejo glede na tip elektrolita: tekoči, AGM, Gel. V vsakem primeru ima posamezna celica svinčevega akumulatorja nazivno napetost 2V. Tako sklop zaporedno povezanih 2V celic tvori akumulator z nazivno napetostjo enako vsoti napetosti vseh celic. Standardno so torej lahko 6, 12, 24, 48, 80V.
Tipi svinčevih akumulatorjev se v grobem razlikujejo glede na tip elektrolita: tekoči, AGM, Gel. V vsakem primeru ima posamezna celica svinčevega akumulatorja nazivno napetost 2V. Tako sklop zaporedno povezanih 2V celic tvori akumulator z nazivno napetostjo enako vsoti napetosti vseh celic. Standardno so torej lahko 6, 12, 24, 48, 80V.
Posamezna celica je sestavljena iz pozitivnih in negativnih plošč, ločenih s separatorjem, potopljenih v elektrolit.
Večja kot je skupna površina plošč v celici, večja je nazivna kapaciteta (Ah) celice. Ker so običajno v akumulatorju celice vezane zaporedno, pomeni vrednost kapacitete posamezne celice tudi kapaciteto akumulatorja. |
Sulfatizacija
V svinčevem akumulatorju se med cikli praznjenja in polnjenja vrši kemični proces med elektrolitom in ploščami baterije. Zelo laično lahko poenostavimo, da se energija proizvede med procesom prehajanja žvepla iz elektrolita na svinčene plošče. Zato je pri električno praznem akumulatorju večina atomov žvepla na svinčenih ploščah in posledično gostota elektrolita nizka. Med polnjenjem pa žveplo prehaja s plošč nazaj v elektrolit, zaradi česar se gostota elektrolita povečuje. Z vsakim ciklom nekaj žvepla ostane na ploščah, kar predstavlja sulfatizacijo. Sulfatna prevleka (kristalni nanos) na ploščah predstavlja električno upornost in zato negativno vpliva na zmožnost absorbcije energije. Sulfatizacija se dogaja v vsakem primeru, posebej intenzivna je pri baterijah, ki mirujejo električno prazne. Enak rezultat je lahko posledica polnilca, ki baterije ne napolni dovolj zaradi časovne omejitve, nepravilnih nazivnih faktorjev ali poškodovane elektronike. Sulfatizacijo v večini primerov saniramo z elektronskimi programi.
|
Več sulfatizacije na ploščah pomeni večjo električno upornost, manjšo prevodnost plošč in primankljaj "aktivnega" žvepla v elektrolitu.
Odpadanje materijala
Z leti uporabe nekaj svinčenega materiala s plošč odpade na dno celic kot neaktiven mulj. Lahko se formirajo nanosi ob robovih med ploščami in ohišjem celice, nastajajo nanosi preko separatorjev med ploščami... vse to prej ali slej povzroči kratek stik med pozitivnimi in negativnimi ploščami in samopraznjenje baterije. Obloge in usedlino na dnu celic lahko le mehansko odstranimo, da osvežimo delovanje in se povrne zmogljivost baterije. Količina aktivnega materiala je v trakcijskih celicah običajno zadostna za novo življenjsko dobo.
Ostale napakeZnak za slabo delovanje akumulatorja so odstopanja v napetostih celic (kapacitete celic), napake na povezavah, poškodovani čepi dolivnega sistema za dovajanje demi vode pri akumulatorjih s tekočim elektrolitom. Velik problem so neustrezni polnilci, ki lahko v skrajnem primeru uničijo plošče v celicah. Ob napakah na polnilcu ali viličarju se baterija premalo napolni ali preveč izprazni, kar pripelje do sulfatizacije, korozije in slabše kapacitete akumulatorja.V BSI servisu lahko popolnoma obnovimo tekočinske trakcijske akumulatorje. Servisiramo, desulfatiziramo in ekvaliziramo pa lahko vse tipe svinčevih akumulatorjev. |